Koniecznym zabiegiem skutecznej reklamy internetowej jest pozycjonowanie stron www, które kierowane jest do wyszukiwarek internetowych, pozycji promowanych stron internetowych w wynikach wyszukiwania i internautów szukających produktów, usług i informacji.
Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z najskuteczniejszych i najtańszych rozwiązań, na które decyduje się coraz większa liczba właścicieli stron i serwisów internetowych. Zazwyczaj potrzeba zasięgnięcia po poradę i pomoc pozycjonera staje się zauważalna przy małej liczbie odwiedzających strony.
Zaprojektowanie i wdrożenie strony www jest podstawą zaistnienia w internecie, lecz nie wolno zapomnieć o promocji i dotarciu do jak największej rzeszy zainteresowanych klientów. Aby zaoszczędzić późniejsze koszty optymalizacji, pozycjonowanie powinno być uwzględnione już na samym wstępie projektowania strony www.
Od wielu lat zarówno pozycjonowanie stron jak i reklama internetowa
są najtańszą i najefektywniejszą formą promocji i reklamy.
W naszym kraju góruje serwis wyszukiwawczy Google, za pomocą którego wyszukiwane są strony www według wpisywanych słów i fraz kluczowych. Pozycja strony www jest zależna od wielu czynników, jak optymalizacja kodu źródłowego i odpowiednio skonstruowane treści podstron.
Tworząc i przygotowując sklep internetowy lub stronę www do działań pozycjonerskich musimy się liczyć z faktem, iż zanim klienci dotrą do promowanego produktu, minie co najmniej kilka tygodni. Dzisiejsze pozycjonowania nie należy do łatwych zadań, które zawsze utrudniane jest przez konkurencję i zmiany w działaniu wyszukiwarek internetowych.
Pozycjonowanie jest zadaniem, które wymaga codziennych analiz, ingerencji w kod źródłowy i samą publikowaną treść. Długotrwałe koszty pozycjonowania nie przewyższają kosztów reklamy tradycyjnej, przy czym każda inna forma reklamy jest mało skuteczna i krótkotrwała.